Jaarverslag 2018 – Change makers

Ons jaarplan 2018 begon met de veelbelovende inleidende titel: Change makers. Werd verandering gerealiseerd? Wij nodigen u uit om www.annualreportpum.nl te bezoeken, waar we in detail al onze kernactiviteiten in 2018 toelichten.

40-jarig jubileum - Praktische kennis, positieve impact

Het jaar 2018 markeerde ons 40-jarige jubileum, met volledige focus op de komende jaren. We hebben het hele jaar verschillende festiviteiten en activiteiten geïnitieerd, met als hoogtepunten de conferentie over jeugdwerkgelegenheid in maart en de jubileumconferentie in september. De goedkeuring van een extra subsidie ​​door het ministerie van Buitenlandse Zaken kwam als mooi nieuws tijdens de vieringen, en helpt zeker om de veelbelovende toekomst van PUM verder vorm te geven.

Ondersteuning

In het jaar 2018 ondersteunde onze geëngageerde, betrouwbare en deskundige pool van bijna 2000 PUM-experts in totaal 1505 kleine- en middelgrote ondernemingen, bedrijfsondersteunende organisaties en incubators (bedrijven die startups ondersteunen) in 38 landen over de hele wereld. Veel van deze bedrijven worden gerund door vrouwelijke en jonge ondernemers. We organiseerden ook 54 Business Links in samenwerking met de Nederlandse private sector. We hebben onze programmatische aanpak versterkt, door onze betrokkenheid bij 40 programma's wereldwijd. Hierdoor kunnen we een verdieping aanbrengen in de samenwerking met onze klanten en partners en meer impact genereren.

Impact

Onze langdurige betrokkenheid bij PRIME - PRIME staat voor Pioneering Real-time Impact Monitoring and Evaluation - stelt ons in staat om de impact van onze activiteiten te monitoren en te evalueren. Een van PRIME’s belangrijkste conclusies was dat PUM blijft bijdragen aan positieve veranderingen in de bedrijfsvoering, verkoop, winst en werkgelegenheid van het midden- en kleinbedrijf.

Verhalen uit de praktijk

In PUM’s online jaarverslag belichten we ook een aantal verhalen uit de praktijk van projecten in Azië, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten. Deze verhalen zullen u meer inzicht geven in onze manier van werken en de gerealiseerde veranderingen rond belangrijke thema's als voedselveiligheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen, vrouwelijk ondernemerschap en jeugdwerkgelegenheid.

Op www.annualreportpum.nl kunt u het volledige rapport bekijken (in het Engels).

Voor vragen en opmerkingen over het rapport kunt u contact opnemen met communications@pum.nl